25 maj 2012

El Camino Portuguese


Avresedagen närmar sig med stormande steg 14 dagar till att jag ger mig av. Jag försöker föreställa mig vad jag ska vara med om men kan inte riktigt föreställa mig det. Å, det är väl precis som det ska. Känslan av spänd förväntan och nyfikenhet fyller hela mig. Å, för den person som under massor av år inte velat åka bort, och tycker att det är en underskattad sak att vara hemma och ta det lungt, längtar faktiskt efter att få göra detta.

Hur som helst är det hög tid att presentera min vandringsväg. 10 dagars vandring från Porto till Santiago de Compostela väntar mig.
Dag 1 Porto - Matosinhos - Vila do Conde, 22 km.
Dag 2 Vila do Conde - Barcelos, 27 km.
Dag 3 Barcelos - Ponte de Lima, 33 km.
Dag 4 Ponte de Lima - Rubiaes, 18 km.
Dag 5 Rubiaes - Tui, 19 km.
Dag 6 Porrino - Redondela, 15 km.
Dag 7 Redondela - Pontevedra 18 km.
Dag 8 Pontevedra - Caldas de Reis, 23 km.
Dag 9 Caldas de Reis - Padron, 18 km.
Dag 10 Padron - Santiago de Compostela, 24 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar